понеделник, ноември 09, 2009

Openfest 2009 през погледа на една нe-IT личност

Понеже така и така преди малко водих разговор по темата, пък и след малко трябва да излизам и няма да сваря да прочета особено много от учебника (оправдания – много ме бива в тях) – ще си напиша впечатленията от малкото, което видях от Openfest 2009.

Беше яко :) Аз посетих две лекции (или, хайде, да сме коректни - една лекция и една дискусия:)) – "Щастливият програмист 2.0" на Николай Бачийски и Стефан Кънев и "Предаване на знания" на Васил Колев. Оказа се правилна стратегия, тъй като и в двете основните идеи бяха представени от гледната точка на IT-та, но сами по себе си бяха общоприложими. Все пак трябва да призная, че основното, което ми хареса, бяха по-скоро атмосферата и ентусиазмът. От самите лекции очаквах повече – може би повече конкретика и повече неща, които не съм чувала и/или интутивно знаела (от сорта на това, че като ти е приятно да си работиш професията се стараеш да научиш повече и да се справиш по-добре и (логично) ставаш по-добър програмист/юрист/друго... или че обменът на знания и опит става най-лесно и приятно в непринудена немногобройна обстановка (добро утро!)). Но все пак разочарованието не е много голямо и се губи на фона на другото :) Пък и явно се дължи до голяма степен на факта, че от векове само слушам чудеса за тоя Openfest и съм отишла с твърде завишени очквания...

Също толкова (даже може би "по-") яко беше, че и двата дни завършиха с подобаващо запиване до късно в "Кривото" в значително по-многоброен състав от този на ИББ :) Аз лично първия ден отидох само за тази част :) (Btw, извън темата – поредните дни пиене на значителни като за мен количества бира ми се отразиха по-скоро закаляващо, отколкото изтощаващо – явно това, че много лесно съм взела да се напивам се дължи по-скоро на липса на практика, отколкото на нещо друго, което не знаех какво е, но много ме дразнеше – ето една ободряваща мисъл :)).

Покрай запиването ми беше интересно и забавно да видя от близо разни нови за мен IT "гурута" (досега бях виждала някои на ИББ) и да ги гледам как се кефят да се доказват (къде съзнателно, къде между другото) един пред друг и пред не-"гурутата" :) Лично аз съм впечатлена, но не от някакви техни конкретни мъдрости (понеже просто няма как да ги разбера :)), а по-скоро от станалия очевиден факт, че това са хора, които много разбират и много се вълнуват от това, което правят, и го правят с огромен ентусиазъм, защото някак си вярват в него... сякаш са оптимисти за нещо голямо и далечно, което и те може би не знаят какво точно е... отнесох се... Абе, накратко - смислени, ценни хора - това е общото между тях, нищо, че в съвсем малко по-конкретен план са толкова различни един от друг. Всъщност точно това беше и цялостното усещане, което се носеше на Openfest-a, и заради което толкова ми хареса.

10 коментара:

  1. Много от неконкретните неща са очевадни, като ги чуе човек.

    Много ясно, че като попитат някого: "Вярно ли е, че колкото по-добър си толкова повече се кефиш на работата си? " ще каже "Да!".

    Проблемът е, че хората рядко се замислят (а просто си се оплакват/скатават) и трябва някой да им го каже в прав текст. И също така трябва да им го напомня от време на време.

    ОтговорИзтриване
  2. Може би на мен са ми прозвучали общи и поизтъркани тези неща, защото съм чела и мислила за тях и преди...

    Но всъщност си прав - хубаво е, че бяха събрани накуп и разказани пред много хора - има голям шанс някой да се е убедил/вдъхновил :)

    ОтговорИзтриване
  3. Вени имаше и зала Пловдив, в която беше BSD феста към openfesta с други доста интересни теми :). Не си ги засегнала тук като гледам ;) .

    PS:
    Не всичко е лайнукс :)

    ОтговорИзтриване
  4. @krasi Ами нямаше как да засегна нещо, на което не съм била :) Пък и да си призная (което едва ли ще те учуди :D) чак сега като ти видях коментара реших най-после да отворя уикипедия и да видя какво, по дяволите, е BSD :)

    Иначе то и OpenArt част на тема "фотография" е имало първия ден, но и нея не я засегнах, защото мислех отначало да ходя, ама в крайна сметка реших, че аз тези работи ги знам вече :)

    ОтговорИзтриване
  5. @krasi половин ден след коментара се сетих, че ти всъщност май ми беше обяснявал какво е BSD веднъж :)

    ОтговорИзтриване
  6. E, със сигурност мога да затапя всяко не-IT по темата :D

    ОтговорИзтриване
  7. След известно напъване, стигнах до извода, че единственото наистина прецизно изказване би било "всяко не-IT, което мога да затапя", което обаче не носи никаква информация... :) така че може би "почти всяко не-IT, чиито IT познания са около и под средните за не-IT-та". Пак не е точно, но такъв е животът.

    ОтговорИзтриване
  8. @dido с горното имах предвид "абе я стига се заяжда!" :)

    ОтговорИзтриване